Jak se dostat na Velkou Čínskou zeď bez turistů

18.03.2020

Cestujete do Asie a máte dlouhý přestup v Číně? Zařiďte si tranzitní vízum na letišti a vydejte se na Velkou zeď. Vidět jeden z divů světa opravdu stojí zato. Určitě jste slyšeli příběhy, že na Čínské zdi jsou mraky turistů a projít se po ní je téměř nadlidský výkon...

Great Wall Huanghuacheng

V následujícím článku vám popíšu naši cestu na místo, kde nepotkáte skoro nikoho a po zdi se budete promenádovat sami!

Loni v březnu jsme se vydali na vlastní pěst do Vietnamu a po cestě do Hanoje jsme si udělali zastávku v Pekingu. Tehdy jsme absolutně netušili, že o rok později bychom se do Číny už jen tak nedostali. Ale pojďme si teď zavzpomínat, jaké to bylo dobrodružství už od samého začátku.

Hned po přistání v Pekingu si jdeme vystát frontu na tranzitní vízum, tedy povolenku opustit brány letiště. Poté ještě musíme strpět několik kontrol, včetně snímání otisku prstů či pořízení naši fotky obličeje. Jo Číňani si potrpí na detaily!

Zakázané město v Pekingu

Tak jsme úspěšně získali razítko do pasu a můžeme vyrazit. V rámci letenky máme nárok na krátkodobé ubytování, a tak se taxikářem necháme odvézt k nejbližšímu hotelu, kde si odložíme batohy a vydáme se do víru Pekingu. První úkol zněl jasně - navštívit banku a vyměnit americké dolary za čínské jüany. No jo, jenže to jsme nečekali, že jednak tady nikdo nemluví anglicky a pak, že čínské úřady omezují některé aplikace jako třeba Google mapy nebo Facebook. Dokonce zprávy v aplikaci Whatsapp jsou cenzurované. Taky do banky sami turisté nemůžeme, musíme mít sebou místní doprovod. A tak nám nezbývá nic jiného, než přesvědčit hotelového taxikáře, ať s námi zajede do nejbližší banky.

Máme peníze, můžeme konečně odjet na zeď. Další téměř nemožný úkol je vysvětlit (pomocí offline překladače) taxikáři, kam chceme jet. Když jsme řekli, že chceme na "Great Wall", okamžitě si myslel, že pojedeme do Badaling, kam se vydá asi většina turistů. Ale nééé, tam my nechceme. My jsme se chtěli dostat do oblasti Huanghuacheng, která je vzdálená asi 65 km od letiště. Po několika pokusech  přesvědčování řidiče, že opravdu nepojedeme do Badaling, nás konečně dovezl na parkoviště do Huanghuacheng

Zaplatíme vstupné asi 45 CNY a vycházíme na zhruba 8km trek přes Čínskou zeď kolem jezera Haoming. V letních měsících si zde můžete pronajmout lodičku a po jezeře se projet. My jsme tady ale byli v březnu a v té době bylo ještě místy zamrzlé. Ikdyž sluníčko svítí a máme nádherné azuro, tak teplota se zde pohybuje okolo pěti stupňů.

To bychom nebyli správní Češi, aby nedošlo na řízky :-) A tak si dáme svačinku ještě z domácích zásob a pokračujeme dál v promenádě podél zdi. Tady nejsou žádní lidé, to je neuvěřitelné! To se přímo vybízí nafotit si nějakou tu "selfie".

Docházíme na konec treku, kde se stále dokončují rekonstrukce mostu, který spojuje další části zdi. Tam se ovšem už nedostaneme, a tak se vracíme druhou stranou zpátky kolem jezera směrem na začátek odkud jsme vycházeli.

Na parkovišti už nás netrpělivě vyhlíží náš pán taxikář a jeho šťastný úsměv na tváři, když nás spatří si vybavuji dodnes. Vracíme se zpět na hotel, dáme si chvilkový odpočinek a pak se opět přesouváme na letiště, odkud odlétáme do Hanoje. Ale o tom zase někdy příště.